Menu
Søg
Comwell udvikler fremtidens konference
16. marts 2017
I et strategisk partnerskab udfordrer Comwell og FUTU det klassiske konferenceformat ved at udforske fremtidens muligheder.
Virksomhedsdata
Udfordring
Differentiering
Sektor
Service
Branche
Hospitality
Antal ansatte
500-999
Placering
Region Hovedstaden
På vej mod fremtidens konference: Hør hvordan Comwell og FUTU selv beskriver partnerskabets forløb og resultater.

Fra bestilling til udvikling
Konferencer er ’Big Business’: I 2013 havde det danske mødemarked en omsætning på 26,2 milliarder. I Plus-partnerskabet mellem Comwell og FUTU har fokus været at udforske fremtidens konference. Konferencesektoren er præget af stor konkurrence og digital disruption, og det er derfor bydende nødvendigt at differentiere sig. Med afsæt i konceptet fremtidens konference arbejdede FUTU og Comwell med denne åbne problemstilling. Målet var at finde ud af, dels hvilke muligheder der var tilgængelige her og nu, samt hvilke potentialer og udfordringer fremtiden kan bringe på konferencemarkedet.

Comwell A/S er en dansk hotelkæde, der ejer og driver hotel-, spa- og konferencecentre gennem 18 hoteller. Comwell introducerede i 1969 konferencecenterkonceptet i Danmark, inspireret af USA og anført af firmaets tidligere adm. direktør Preben Nesager, som i dag fungerer som kædens udviklingsdirektør. Comwell er stadig i dag en stærk B2B markedsaktør målt på omsætning og samlet konferencekapacitet.

Comwell workshop
FUTU afholder idéworkshop om fremtidens businessrejse med Comwell medarbejdere og eksterne aktører.
Comwell workshop
FUTU afholder idéworkshop om fremtidens businessrejse med Comwell medarbejdere og eksterne aktører.

Udsyn giver indsigt
“Ved at se udad orienterer vi os selv i forhold til omverdenen, men det skaber også et refleksionsgrundlag, som man kan spejle sig i og derved se brændende platforme.”
- Lotte Nystrup Lund, partner, FUTU

Hos Comwell går det stabilt og der har i en årrække været hovedfokus på drift af forretningen. Comwell er samtidig indstillet på at forstå fremtidens udfordringer og disruptive tendenser for at sikre virksomhedens fortsatte succes i fremtiden.

Plus-partnerskabet begyndte derfor med en international trendscanning, hvor FUTU analyserede trends og tendenser fra hele verden for at samle inspiration til hvordan det mest fremsynede og innovative konferencecenter ser ud, opleves og drives.

Indsigterne blev samlet i en trendguide, som er en værdifuld inspirationskilde for Comwells strategiske arbejde, da den giver et nyt perspektiv på både virksomheden og fremtidens markeder.

“Vi har fået indsigt i trends; fremtidige bookere, fremtidige medarbejdere, som vi i vores egen travle hverdag ikke har haft tid til at forholde os til. De har visualiseret fremtiden for os og tegnet en retning.”

Sofia Wulff, marketingdirektør, Comwell

FUTU gennemførte dernæst et co-creation forløb, hvor de involverede +400 businessgæster, key account kunder, ansatte fra hoteller og hovedkontor samt koncernledelsen i at idéudvikle, prototype og prioritere bud på Fremtidens Konference. Co-creation aktiviteterne talte bl.a. voxpops på konferencer, arkitektfaglig observation af adfærd og brug af rum og rekvisitter, digital crowdsourcing af idéer og en workshop med personale og eksterne interessenter.

“Vi har fået indsigt i trends; fremtidige bookere, fremtidige medarbejdere, som vi i vores egen travle hverdag ikke har haft tid til at forholde os til. De har visualiseret fremtiden for os og tegnet en retning.”
- Sofia Wulff, marketingdirektør, Comwell

Projektet resulterede i en Global Trend Guide, hvorfra Comwell kan navigere og søge inspiration på områder som livsstil, nye generationers behov og digitalisering. Derudover er der udviklet en ny 360 graders forretningsstrategi, der matcher Comwells DNA og redefinerer konferencekonceptet, som vi kender det i dag.

På baggrund af projektets resultater har Comwell og FUTU valgt at forlænge partnerskabet efter Plus-programmet for at sikre, at indsigterne bliver implementeret i organisationen.

 

Denne tekst er tilgængelig under en Creative Commons CC-BY-NC-ND licens. Læs mere

Publikation
Download cases
Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox