Menu
Søg
Konceptplakat
21. august 2017
GØR FREMTIDEN KONKRET: Når I udformer et koncept, går I fra at have arbejdet med en række idéer til at samle dem til én retning. At udfylde en konceptplakat er første skridt mod at gøre jeres idéer mere konkrete.
Tid
30 min
Deltagere
Gruppe
Værktøj: Konceptplakat

Beskrivelse
Når I udformer et koncept, går I fra at have arbejdet med en række idéer til at samle dem til én retning. At udfylde en konceptplakat er første skridt mod at gøre jeres idéer mere konkrete. Det er en forudsætning for at arbejde med konceptplakaten, at I allerede har arbejdet med at udvikle og prioritere jeres idéer. Det kan også være en fordel at arbejde med konceptplakaten forud for mere detaljerede bud på løsninger, skitseret i et storyboard. 

Sådan gør I
1. Udfyld plakaten i grupper af max 8 personer.

2. Udvælg hvilke klynger af ideer, der egner sig til at konceptudvikle.

3. Start med at give konceptet en titel, som rummer essensen af konceptet.

4. Beskriv helt kort hvilke elementer, der kan indgå i konceptet. Hvilke services eller andre ydelser skal konceptet bestå af?

5. Udpeg målgruppen, og beskriv hvordan konceptet rammer lige præcis dem. Det kan være en fordel at udpege max tre målgrupper og beskrive dem detaljeret.

6. Udpeg de vigtigste behov, som lige præcis jeres koncept imødekommer. Hvad løser konceptet?

7. Hvad er det nye: Her beskriver I hvad der er nyt ved jeres koncept. Hvorfor er det originalt?

8. Hvem skal være med: Tænk over, hvem der er afgørende for at konceptet skal kunne blive til noget. Det kan være repræsentanter fra arbejdsgruppen, men også dem som arbejder i beslægtede områder og er afgørende for at konceptet kan realiseres. 

Materialer
Tusser
A1 plakat

 

HENT MATERIALER OG PRINT SELV:

Værktøj
Brugsanvisning
Værktøj
Konceptplakat

Seneste

Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox