Søg
Nilfisk: 4-års mål opnået på 2
5. december 2016
Da Nilfisk i 2012 igangsatte arbejdet med en ny linje af støvsugere til industrien, besluttede de at tilgå udviklingsprocessen på en anden måde end hidtil.
Nilfisk

Virksomheden har en lang tradition for teknologisk innovation, men med den nye maskine ønskede Nilfisk at skabe et produkt, hvor alle forbedringer sammenlignet med andre støvsugere i højere grad modsvarer brugernes behov.

Det var ikke nyt for Nilfisk at samarbejde med eksterne designvirksomheder, men Nilfisk søgte en samarbejdspartner med stor erfaring i at omsætte brugerstudier og -indsigter til konkrete løsninger. I samarbejde med designvirksomheden design-people har Nilfisk skabt AERO-modellen, en særdeles brugervenlig støvsuger, som er både nemmere og mere sikker at betjene end mange andre modeller på markedet. 

Succesen af vores AERO-støvsuger kan ses på de øgede salgstal. Vores 4-års mål for salget blev opnået efter 2 år. Vi venter stadig på, at det stilner af.

Thomas Elmer, Group Product Manager, Nilfisk ALTO

design-people stod i spidsen for en omfattende brugerinvolvering, hvor håndværkere blev fulgt i deres daglige arbejde, og sælgere og industrivirksomheder i Danmark og Europa blev interviewet og involveret i processen. Efter AEROen blev lanceret på markedet i 2013 vandt den bl.a. prestigefyldte designpriser som Red Dot og IF-prisen.

Se filmen om hvordan Nilfisk og design-people skabte AERO-modellen