Menu
Søg
Nilfisk: 4-års mål opnået på 2
5. december 2016
Da Nilfisk i 2012 igangsatte arbejdet med en ny linje af støvsugere til industrien, besluttede de at tilgå udviklingsprocessen på en anden måde end hidtil.
Nilfisk
Foto: © Nilfisk

Virksomheden har en lang tradition for teknologisk innovation, men med den nye maskine ønskede Nilfisk at skabe et produkt, hvor alle forbedringer sammenlignet med andre støvsugere i højere grad modsvarer brugernes behov.

Det var ikke nyt for Nilfisk at samarbejde med eksterne designvirksomheder, men Nilfisk søgte en samarbejdspartner med stor erfaring i at omsætte brugerstudier og -indsigter til konkrete løsninger. I samarbejde med designvirksomheden design-people har Nilfisk skabt AERO-modellen, en særdeles brugervenlig støvsuger, som er både nemmere og mere sikker at betjene end mange andre modeller på markedet. 

Succesen af vores AERO-støvsuger kan ses på de øgede salgstal. Vores 4-års mål for salget blev opnået efter 2 år. Vi venter stadig på, at det stilner af.

Thomas Elmer, Group Product Manager, Nilfisk ALTO

design-people stod i spidsen for en omfattende brugerinvolvering, hvor håndværkere blev fulgt i deres daglige arbejde, og sælgere og industrivirksomheder i Danmark og Europa blev interviewet og involveret i processen. Efter AEROen blev lanceret på markedet i 2013 vandt den bl.a. prestigefyldte designpriser som Red Dot og IF-prisen.

Se filmen om hvordan Nilfisk og design-people skabte AERO-modellen
Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox