Menu
Søg
Design Delivers 2018: Sådan rykker design forretningen
5. november 2018
Dansk Design Center og Dansk Industri (DI) har kortlagt, hvordan virksomheder anvender design i 2018. Se undersøgelsens hovedkonklusioner i tal og figurer og download publikationen.

Dansk Design Center og Dansk Industri (DI) kortlagde i 2016 danske virksomheders anvendelse af design. I år er det anden gang, vi sammen med Epinion gennemfører undersøgelsen Design Delivers, og det giver mulighed for at sammenligne danske virksomheders designanvendelse over tid.

Der er generelt en høj grad af stabilitet i resultaterne fra 2016 til 2018. Men når det er sagt, peger flere resultater på en udvikling i anvendelsen af design, hvilket understreger, at vi fortsat kan blive klogere på, hvordan design i realiteten udfolder sig i de danske virksomheder. I alt 802 virksomheder har deltaget i undersøgelsen i 2018 – læs mere om metoden i publikationen.

Publikation
Design Delivers 2018 – Sådan rykker design forretningen
Find alle resultater fra Design Delivers 2018 og få inspiration fra virksomhedscases, der på forskellig vis arbejder systematisk med design.

54% af danske virksomheder angiver, at de systematisk anvender design

 

75% af disse oplever, at design har positiv betydning for bundlinjen. For de virksomheder, der anvender design strategisk, er tallet 92%

 

50% vurderer, at design har fået stigende betydning for bundlinjen de seneste fem år

 

64% forventer, at design bliver et vigtigere konkurrenceparameter de næste fem år

 

79% oplever, at design styrker deres brand

 

67% oplever, at design øger deres konkurrenceevne

 

65% oplever, at design øger kundetilfredsheden

 

77% angiver, at beslutninger om design er forankret hos direktionen

Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox