Menu
Søg
Too Good To Go: En bred appel med et godt budskab
13. november 2018
At holde både kommunikation, brugeroplevelse og design simpelt har hjulpet Too Good To Go med at få et klart budskab ud til deres brugere.
Too Good To Go

Startup-virksomheden Too Good To Go er en af de virksomheder, der har bevist, at man med et klart koncept, en socialt funderet vision og et integreret brugerfokus fra begyndelsen kan skabe markant vækst på flere parametre. Med app’en af samme navn som den egentlige platform har ambitionen været at rykke radikalt ved vores “brug og smid væk”-kultur på fødevareområdet og styrke den danske delekultur og cirkulære økonomi.

Fra dag ét har virksomheden arbejdet ud fra designmantraet ‘Less is more’, hvor brugervenlighed i udgangspunktet har været vigtigere end æstetik, men med en målsætning om, at de to parametre i det endelige produkt skal gå op i en højere enhed.

Hos Too Good To Go har de frem for alt forsøgt at holde tingene enkle. Enkle løsninger på komplekse problemstillinger har således været omdrejningspunktet i designprocessen.

Det er ikke en let opgave at få kundernes opmærksomhed, og derfor betyder øjeblikkelig afkodning og høj grad af brugervenlighed alt. Too Good To Go har forsøgt at gøre alt gennemskueligt, så dem, de kommunikerer til, let har kunnet forstå produktet, budskabet, og hvordan de kan tage del i kampen mod madspild. Virksomheden udvikler ud fra værdien “er du i tvivl, så vælg den enklere løsning”.

"Vi havde i begyndelsen en antagelse om, at det primært var studerende, der brugte vores app. Sidenhen har vores data vist, at vi faktisk appellerer meget bredere. Vi skal altså kunne få et budskab igennem på tværs af aldersgrupper og kulturer. I den sammenhæng er dét at holde både kommunikation, brugeroplevelse og design simpelt noget, der unægteligt er kommet os til gode."

Carl-Emil Jensen, Head of Creative, Too Good To Go
Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox