Menu
Søg
Too Good To Go: En bred appel med et godt budskab
13. november 2018
At holde både kommunikation, brugeroplevelse og design simpelt har hjulpet Too Good To Go med at få et klart budskab ud til deres brugere.
Too Good To Go

Startup-virksomheden Too Good To Go er en af de virksomheder, der har bevist, at man med et klart koncept, en socialt funderet vision og et integreret brugerfokus fra begyndelsen kan skabe markant vækst på flere parametre. Med app’en af samme navn som den egentlige platform har ambitionen været at rykke radikalt ved vores “brug og smid væk”-kultur på fødevareområdet og styrke den danske delekultur og cirkulære økonomi.

Fra dag ét har virksomheden arbejdet ud fra designmantraet ‘Less is more’, hvor brugervenlighed i udgangspunktet har været vigtigere end æstetik, men med en målsætning om, at de to parametre i det endelige produkt skal gå op i en højere enhed.

Hos Too Good To Go har de frem for alt forsøgt at holde tingene enkle. Enkle løsninger på komplekse problemstillinger har således været omdrejningspunktet i designprocessen.

Det er ikke en let opgave at få kundernes opmærksomhed, og derfor betyder øjeblikkelig afkodning og høj grad af brugervenlighed alt. Too Good To Go har forsøgt at gøre alt gennemskueligt, så dem, de kommunikerer til, let har kunnet forstå produktet, budskabet, og hvordan de kan tage del i kampen mod madspild. Virksomheden udvikler ud fra værdien “er du i tvivl, så vælg den enklere løsning”.

"Vi havde i begyndelsen en antagelse om, at det primært var studerende, der brugte vores app. Sidenhen har vores data vist, at vi faktisk appellerer meget bredere. Vi skal altså kunne få et budskab igennem på tværs af aldersgrupper og kulturer. I den sammenhæng er dét at holde både kommunikation, brugeroplevelse og design simpelt noget, der unægteligt er kommet os til gode."

Carl-Emil Jensen, Head of Creative, Too Good To Go
Seneste
Nyhedsbrev
Få nyheder om Dansk Design Centers aktiviteter direkte i din inbox

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand